Lucia

publicerat i Allmänt;
Idag började jag inte förrän kl 2, så jag tänkte gymma och åka till Julie för lunchdate. Precis när ja skulle åka till gymmet ringde Lulu mig från skolan, hon har tidigare berättat att hennes musiklärare vill träffa mig för dom ska lära sig svenska julsånger, Lulu frågar om jag kan komma till skolan på en gå g. Snäll som jag är sa jag självklart! När jag kom dit, in i klassrummet så får jag inför en hel drös barn berätta om hur vi firar jul, traditioner och berättade om Lucia. Dom ska sjunga en svensk låt på deras skolavslutning så....läraren bad mig sjunga "Sankta lucia", and I did, hahaha så pinsamt..men dem var så nöjda över att jag var där och nöjdast var nog Lulu som sken som en sol och inte kunde sluta krama mig :) min fina lilla flicka ❤️ Klassen vill att jag ska komma tillbaka nästa vecka och lära dom mer haha.

Efter det åkte jag till Julie, vi gjorde lunch och pratade, alltid lika trevligt! :)

På kvällen visade jag mina bilder från Lucia och berättade för resten av familjen om det, så roligt med olika traditioner :)  


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jenny - blivande au pair:

Va roligt att de vill sjunga en svensk låt! :) hur kommer det sig? Är det någon av dem som är halvsvensk eller var det ditt värdbarn som nämnde dig, eller vad? :)

Gjorde ett inlägg om au pair- bloggtips och du är en av mina favoritbloggar som jag tipsade om :)

Svar: På deras julavslutning representerar dom olika klasserna olika länder, och Lulus klass har Sverige, så då passa det perfekt att jag kunde hjälpa till :)

Åå tack vad gullig du är! Ska fixa till lite länkar på min blogg :) hoppas allt går bra för dig med matchning! :)
aupairmi.blogg.se

Kommentera inlägget här :