Sick of homesickness

publicerat i Allmänt;
Dagar som farsdag, födelsedagar och snart juletid är det extra jobbigt att vara hemfrån.  När det är familjemiddag hemma i Torpa vill jag bara flyga dit, få äta mammas mat och bara skratta och vara lycklig med min stora muppiga familj. Man tänker inte på det men helt plötsligt slår hemlängtan till så hårt, jag är inte den som vill tala om för någon hur jag känner eller visa mina känslor, därför är det lättare att skriva av mig här..
 
Imorgon får jag äntligen öppna paketet som jag har fått från min älskade familj, som jag längtat (fick de för 2v sen). Är även nyfiken för barnen har vart så förväntansfulla och tisslat och tasslat med saker haha, för dem är min födelsedag jättestort. Anna är så himla go, hon planerar födelsedagsmiddag, tårta osv. Jag är verkligen glad att jag har hamnat i en sån kärleksfull familj som ser mig som en i familjen.
 
Detta gjorde mig så himla varm i hjärtat, min lillasyster skrev till min hostmum:
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sofia Angnér :

Hej Mimmi! Jag är Jennys lotsas syster i Australien :)
Förstår precis vad du känner just nu, det är spännande att vara i ett annat land. Borta bra, men hemma bäst! Önskar man kunde teleportera sig lite snabbt bara för lite skratt och kärlek hemifrån. ;) Hoppas verkligen du trivs vilket du verkar! Skulle vara kul om du hörde av dig om du vill prata lite med någon som vet hur du känner! :D Ha det bäst och grattis i förskott!

Svar: Hej Sofia!! Va kul, tänkte skriva till dig!! :)
Jaa precis man vill verkligen teleportera sig haha.. Jayack jag har de bra, hur har du det? :)
Tusen tack 😃
aupairmi.blogg.se

Kommentera inlägget här :